KorènCRM Business Intelligence
Een nieuw niveau van inzicht in je gegevens
Vanaf 1 december 2020 heb je in KorenCRM nog meer inzicht in uw gegevens met de nieuwe gratis Business Intelligence module. Lees hier onder meer over hoe je meer zicht krijgt op je klanten.
Business Intelligence helpt
Al sinds de eerste versie van de software zijn er verschillende functies voor het inzien van de gegevens en het maken van rapportages. Vanaf de aankomende update tillen we deze naar een heel nieuw niveau met de Business Intelligence (BI) module. Deze module is gratis voor al onze KorènCRM klanten en wordt bij de update vanzelf actief. Er zijn direct al een een aantal mooie verbeteringen en in volgende updates worden de functies steeds meer geïntegreerd in alle onderdelen van KorènCRM.
Goed inzicht in het klantenbestand is belangrijk voor ledenorganisaties. Door goede informatie over het gedrag en de eigenschappen van de klanten, kan het productaanbod geoptimaliseerd worden en kunnen doelgroepen gevonden worden die mogelijk minder goed bediend worden. Ledenorganisaties willen steeds meer sturen op basis van geavanceerde data-analyse. KorènCRM kan nu nog beter voldoen aan die wens.
De eigenschappen van de relaties inzichtelijk maken
Bij de BI-module staat het vinden van klanteigenschappen centraal. Tijdens het dagelijks gebruik wordt er al veel geadministreerd, maar het gebruiken van deze gegevens is soms nog lastig. Eind 2018 is het nieuwe relatie zoekscherm geïntroduceerd, waarmee het mogelijk is om allerlei zoekfilters te gebruiken bij het vinden van relaties. De BI module bouwt voort op deze filters, en maakt het mogelijk om deze in andere delen van de software te gebruiken. Ook komen er zijn er steeds meer velden beschikbaar om in meer detail te zoeken.
Segmenteren van het klantenbestand
Een geheel nieuwe functie is het segmenteren van het klantenbestand op basis van deze eigenschappen. Hiermee definieert je een groep, bijvoorbeeld “60+ web leden”, waarin je filtert op “Alle relaties met een abonnement” EN “leeftijd boven de 60” EN “heeft een account op onze website”. Na het definiëren van zo’n segment, kun je dit gaan gebruiken om op te zoeken, en in te toekomst ook in tellingen en mailingen gebruiken.
Rapportages zijn duidelijker en simpeler
Alle rapportages zijn in de nieuwe versie onder handen genomen. Daardoor werken deze nu allemaal op dezelfde manier.
BI-Plus geeft nog meer mogelijkheden
Los van de gratis BI-module, is er ook de BI-Plus upgrade beschikbaar voor als je nog meer inzicht wil krijgen. Met deze upgrade worden de segmenten nog krachtiger. In het kort:
-
Tot 10 verschillende segmenten aanmaken
-
Per gebruiker persoonlijke segmenten aanmaken
-
Overlap van segmenten inzien
-
Segmenten verloop over tijd inzien
-
Relatiefilters en segmenten gebruiken in rapportages, tellingen, mailingen en TeVeelPapier
Rapportages zijn duidelijker en simpeler
Een andere upgrade mogelijkheid is de BI-Koppeling. Veel organisaties gebruiken een extern systeem zoals XLCubed, Power-BI of Qlikview om BI-rapportages te maken. Met de BI-Koppeling kun je gebruik maken van de actuele gegevens Korèncrm in dergelijke software, zonder dat daarvoor handmatig bestanden hoeven te worden uitgewisseld. Ook worden alleen de gegevens uitgewisseld die nodig zijn voor de koppeling en kunnen identificerende persoonsgegevens desgewenst worden weggelaten bij de bestandsuitwisseling.
Vragen? Ja graag!
BI-Plus en de BI-Koppeling zijn geen onderdeel van de gratis upgrade, en worden apart geactiveerd. Heeft je vragen over de gratis BI-Module of de BI-Plus of Bi-Koppeling upgrades? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.