Klantcontact Consultancy

Zoek je manieren om je kosten te verlagen en/of om je dienstverlening te verbeteren? Een belangrijke wijze om dit te realiseren is het herinrichten van je klantcontactproces(sen).

Onze klantcontactproces consultants analyseren de huidige situatie en samen wordt het gewenste serviceniveau en kwaliteit vastgesteld.  Vervolgens werken we 4 verschillende scenario's uit:

  1. De huidige situatie met de huidige servicelevel
  2. De huidige situatie met de gewenste servicelevel
  3. De nieuwe situatie met de huidige servicelevel
  4. De nieuwe situatie met de gewenste servicelevel

 

Klik op afbeelding om het te vergroten

 
rawpixel-com-250087.jpg

Bespaar kosten 

Optimaliseer je klantcontactproces door slimmer je frontofficemedewerkers in te plannen. Hierdoor kun je met je front office meer klanten direct helpen.

patrick-perkins-350622.jpg

Bereikbaarheid

Lange wachttijden kost je klanten. Door de front office goed in te richten en het klantcontact kritisch door te lichten creëer je een hogere bereikbaarheid.

glenn-carstens-peters-203007.jpg

klantvolgsysteem

Een CRM zorgt ervoor dat een klant zich gekend voelt. Door een contacthistorie snel op te kunnen roepen kun je een klant beter begrijpen en sneller helpen.

bethany-legg-9248.jpg

ontlast je backoffice

In een geoptimaliseerd klantcontactproces worden de meeste vragen door de front office beantwoord. Hierbij is een kennissysteem onmisbaar als hulpmiddel. 

rawpixel-com-196464.jpg

trainingen

Er ontstaat nog weleens miscommunicatie tussen klanten en medewerkers. Je kunt vervelende situaties voorkomen door training op maat en een kennissysteem zodat je personeel weet hoe ze moeten handelen.

nik-macmillan-280300.jpg

geef direct antwoord

Meer dan 80% van de meest voorkomende en belangrijkste vragen kunnen direct worden beantwoord met een actueel kennissysteem. De frontofficemedewerker verbind hierdoor minder vaak door en ontlast hiermee de backoffice.