ledenadministratie tips

Servicedienst bemiddeling

Bemiddel je als ledenorganisatie diensten voor je leden waar ze extra voordeel bij krijgen? Dan is de servicedienstmodule bij uitstek een module voor jou. Hiermee kun je de juiste dienstverlener op basis van kenmerken selecteren en koppelen aan een klant. Met de standaardemails en brieven kun je met een druk op de knop de bemiddeling voltooien nadat je een keuze hebt gemaakt.

Video: een totaaloplossing voor ledenorganisties, vereningen, stichtingen en de zorg

KorènCRM is een totaaloplossing voor ledenorganisaties, verenigingen, stichtingen en de zorg. In deze video krijg je een korte indruk van de breedte van KorènCRM. Lukt het je niet om je leden te behouden of te groeien of is je software niet AVG proof? Of sluit je software niet goed aan op je processen en is software landschap versplinterd? Misschien zijn wij wel een match voor jou. Klik hieronder om daar achter te komen.

Het verschil zit in de details

Let's start fresh!.jpg

Programmeren met liefde. Ja, wij houden van kleine details die de gebruikerservaring met software beter maken.

Wat we vaak terughoren van klanten is vaak hoe blij ze zijn met de kleine verbeteringen of extraatjes die we maandelijks toevoegen via onze rapid release schedule. In deze mail wij ik op een 3-tal leuke recent toegevoegde nieuwe features die zeer gewaardeerd worden door ons klanten.

Verjaardagsfilter

De verjaardagsfilter was een idee van een klant die dankzij ons nieuw toegevoegd relatie zoekscherm met instelbare filters vrij eenvoudig te realiseren was. Met de functie kun je alle jarigen binnen verschillende periodes oproepen uit het systeem zodat je relaties daarna tijdig kunt feliciteren.

verjaardag.JPG

Realtime verversen

Het zoekscherm hebben zowel vereenvoudigd als ook meer mogelijkheden gegeven. Hoe we dat gedaan hebben is door de filters zelf instelbaar te maken en voornamelijk met een algemeen zoekveld te werken. Recent hebben we een realtime verwisselbaar veld toegeovegd zoals je kunt zine in de video hieronder. Zo kun je schakelen tussen telefoonnummer, IBAN nummer en emailadres indien nodig zonder de relatiekaart te hoeven openen.


Inactieve relaties

Als je nu een relatie zoekt dan komen alleen actieve relaties voor tenzij je de filter gebruik met welke type relaties je wilt zien uit je zoekresultaten. Daarmee kun je er nu voor kiezen om zowel actieve als inactieve relaties te zoeken of enkel actieve of inactieve relaties. Deze filter kan worden vastgezet afhankelijk van je werkwijze en voorkeuren. Zie de video hieronder voor enkele voorbeelden.

WerktVoorMij self service portal

Klanten van KorènCRM kunnen gratis gebruikmaken van de relatieportal WerktVoorMij. De portal is zelf aan te passen qua kleur, logo en (visuele) content. In deze video krijg je een kort overzicht van de mogelijkheden.

42 gratis online tips voor ledenorganisaties en verenigingen

E-boek_ 42 gratis online tips voor ledenorganisaties en verenigingen.jpg

Als ledenorganisatie wil je onnodige kosten besparen en je middelen nuttig inzetten. Er zijn tegenwoordig veel mogelijkheden om met gratis online tools veel gedaan te krijgen. Je budget hoeft je niet te beperken. Je kunt onze gratis e-boek bomvol met 42 software tools & tips voor verenigingen en ledenorganisaties downloaden.

Daarnaast krijg je bij het downloaden van de E-boek automatisch early access tot onze nieuwe ledenadministratie software (beschikbaar mei 2019) Als je je nu inschrijft krijg je early access en kun je gratis van start (in april 2019) voordat de software op de markt is!

Download 42 gratis online tips door je emailadres in te vullen. Let op: daarna verschijnt er een download link op deze pagina. Klik daar op en sla de 42 tips op.

Privacy Statement *
Je kunt lezen wat we met je gegevens doen in onze privacy statement . We zullen je emailadres enkel gebruiken om je op de hoogte te houden van relevante producten van onszelf en zullen in geen geval je emailadres doorverkopen.

De Ledenportal: een onmisbare schakel

Een online ledenportal is een onmisbaar onderdeel voor iedere moderne ledenorganisatie. Onder portal verstaan we een website/webapp of app waarop leden kunnen inloggen om hun eigen gegevens in te zien en het liefst ook wijzigingen aanbrengen, in contact met jou of andere leden kunnen komen en ook diensten en producten bestellen. Er zijn talloze voordelen aan het gebruik van een ledenportal.

Hier zijn enkele voordelen van het gebruik van een portal:

  • Als leden zelf hun gegevens kunnen aanpassen dan scheelt dit jou werk. Jij hoeft een nieuw adres niet meer in te voeren of een verhuizing te registeren. Je leden kunnen dit zelf doen!

  • Leden kunnen je ook bereiken buiten kantooruren om. Ze kunnen via je portal een dienst aanvragen of een wijziging doorgeven wanneer het henzelf goed uitkomt.

  • Registratie van nieuwe leden is ook eenvoudig. Ze kunnen zich direct inschrijven zonder tussenkomst van een medwerker.

  • Geautomatiseerde bevestigingen: Als iemand een dienst aanvraagt of product afneemt kan er direct een bevestiging van de aanvraag/bestelling worden gestuurd op automatische wijze.

  • Als je gebruik maakt van onze portal kun je een actuele cursus/activiteiten -agenda online beschikbaar stellen kunnen leden zichzelf inschrijven voor een activiteit of cursus.

  • Auditfunctie: je kunt de wijzigingen die leden doorvoeren inzien. In onze ledenportal is het zo dat alle wijzigingen worden opgevangen in een filter. Vervolgens kun je wijzigingen van leden met een druk op de knop goedkeuren. Zo voorkom je database vervuiling.

En nog veel meer!

Onze roadmap naar groei

Grip.jpg
Ledenbehoud en groei.jpg
AVG Proof.jpg
Verbeter je service.jpg

Je kunt als ledenorganisatie tegen verschillende blokkades aanlopen die je kunnen belemmeren in groei.

  • Lukt het niet om je leden te behouden of te groeien?

  • Is je software niet AVG proof?

  • Sluit uw software niet goed aan op je processen?

  • Loopt je klantcontact stroef?

  • Is je software landschap versplinterd?

  • Is je standaard software te beperkt of is je maatwerk pakket instabiel?

Dan kunnen we iets voor je betekenen. We hebben een roadmap naar groei ontwikkeld op basis van onze ervaringen met klanten. Eerst is het natuurlijk belangrijk om te beoordelen of we een match zijn voor je organisatie. Daarna analyseren we of we je processen kunnen thuisbrengen in de software. Als dit goed bij elkaar aansluit maken we een actieplan zodat u snel van start kunt gaan en kunt gaan groeien.

KorènCRM is een totaaloplossing voor ledenorganisaties. De software beheerst alle facetten die komen kijken bij de processen van ledenorganisaties. KorènCRM is online standaard software (SAAS) met mogelijkheden voor procesinrichting op maat. Een paar sleuteltermen: ledenportal & API, AVG proof (autorisaties en rechten van betrokkenen), ledenservice tools en cursus/evenement administratie en meer.

Waarin onderscheidt KorènCRM zich? Korèn Mobile (Deel 8)

Mobiele crm read only

Hoe onderscheidt KorènCRM zich van andere ledenadministratie software? In deze 10-delige serie geven we inzicht in de unieke mix van modules een functies waarmee KorènCRM misschien wel de juiste match is voor jouw organisatie. De afzonderlijke functies zijn wellicht niet ieder uniek maar de mix aan functionaliteiten in een standaard softwarepakket is dat wel.

Met Korèn Mobile heb je ook de optie om relatiegegevens mobiel in te kunnen zien maar ook openstaande taken uit te voeren en dit te melden. De mobiele versie van KorènCRM fungeert als een app maar is technisch gezien een webapp en overal bereikbaar mits er een internet verbinding is. Hier een lijst met enkele voordelen:

  • Je kunt meteen zien of iemand bijvoorbeeld lid is of servicediensten afneemt of zich heeft ingeschreven voor cursussen. Je krijgt dus snel een indruk van een relatie naast de NAW gegevens en contactgegevens.

  • Zoek relaties op op basis van naam, relatienummer of kixcode (postcode + huisnummer).

  • Google maps integratie voor navigatie naar een relatie
    KorènCRM gebruikers krijgen bovendien drie read only accounts gratis ter beschikking.

  • Beveiligd met two step authentication net als de reguliere KorènCRM

  • De laatste contactmomenten zijn zichtbaar. Wel zo handig als je daar eventueel aan kan refereren: “Onlangs heeft een collega van mij u gesproken over…”

  • Iedere KorènCRM klant krijgt de beschikking over 3 gratis read only accounts.

Bekijk Korèn Mobile en KorènCRM in een demo. Vraag deze hier vrijblijvend aan!

Waarin onderscheidt KorènCRM zich? Standaard software oplossing maar aanpassingen zijn mogelijk (Deel 4)

Standaard software oplossing maar aanpassingen zijn mogelijk.png

Hoe onderscheidt KorènCRM zich van andere ledenadministratie software? In deze 10-delige serie geven we inzicht in de unieke mix van modules een functies waarmee KorènCRM misschien wel de juiste match is voor jouw organisatie. De afzonderlijke functies zijn wellicht niet ieder uniek maar de mix aan functionaliteiten in een standaard softwarepakket is dat wel.

KorènCRM is standaard online software. Dit betekent dat het programma er voor iedere klant (afhankelijk van de gebruikte modules) er hetzelfde uit ziet en hetzelfde functioneert. In het kort zijn dit enkele van de grootste voordelen van standaard software:

  • De software is stabieler, veiliger en betrouwbaarder omdat meerdere klanten gebruikmaken hetzelfde pakket. Zo komen bugs en tekortkomingen eerder aan het licht en worden deze sneller en directer aangepakt.
  • Er zijn regelmatig updates ter verbetering van de software en deze zijn inbegrepen in de prijs.
  • Standaard software is over het algemeen goedkoper en "kant en klaar" voor gebruik.

De grootste nadelen van standaard software zijn dat een organisatie vaak hun processen (deels) moet aanpassen aan de software en niet andersom, dit kan veel omschakeling vergen in een organisatie. Daarnaast kan zijn veel standaardsoftwarepakketten geschikt voor slechts een beperkte takenpakket.

Hoewel KorènCRM een standaardoplossing is het in tegenstelling tot veel standaardpakketten wel mogelijk om maatwerk toe te voegen. Wel kijken we hier eerlijkheidshalve kritisch naar en conformeren een dergelijke oplossing altijd wel aan de wijze waarop onze software werkt (qua layout, terminologie en proces) zodat het consistent blijft. Uit onze ervaring denken we graag mee in processen om tot de best mogelijke oplossing te komen. 

Waarin onderscheidt KorènCRM zich? Servicedienst bemiddeling (Deel 2)

Waarin onderscheidt KorènCRM zich_servicediensten.png

Hoe onderscheidt KorènCRM zich van andere ledenadministratie software? In deze 10-delige serie geven we inzicht in de unieke mix van modules een functies waarmee KorènCRM misschien wel de juiste match is voor jouw organisatie. De afzonderlijke functies zijn wellicht niet ieder uniek maar de mix aan functionaliteiten in een standaard softwarepakket is dat wel.

Naast het beheren van je leden wil je ze ook van allerlei voordelen laten genieten met korting. Voor organisaties die diensten aanbieden aan hun leden met eigen middelen of via partners is de servicedienst module een uitkomst. 

Een lid vraagt telefonisch of bijv. via onze gratis leden webapp WerktVoorMij digitaal een dienst aan (dit kan ook via je eigen website als je gebruik maakt van onze API). Eventueel kun je vragen stellen om aan meer info over de aanvraag te komen. Als de aanvraag binnenkomt krijg je als backoffice gebruiker een notificatie en kun je een match maken. Als je gebruik maakt van de regio functie sorteert de software automatisch dienstverleners uit de regio voor aan je en selecteer je simpelweg de gewenste dienstverlener uit de corresponderende regio. Je kunt via standaard mailsjablonen met samenvoegvelden om de mail te personaliseren met een druk op de knop mails naar klant en dienstverlener sturen om ze te matchen (dit is afhankelijk van je eigen proces, het mag uiteraard ook per brief gaan of een andere wijze). 

Meer features van de servicedienstmodule:

  • Keuze om bij een digitale aanvraag door te gaan met de volgende aanvraag of naar het detailscherm van de bemiddeling door te gaan. Qua workflow zijn er meerdere opties.
  • Custom kenmerken instellen per servicedienst zodat je de "stijl/specialismes/smaak" per dienstverlener kan zien. Zo kun je accurater een match maken tussen klant en dienstverlener. 
  • Diverse rapportages waaronder data per servicedienst, dienstverlener of per klant maar ook per woonplaats of leeftijd enz.

Neem contact met ons op als je interesse hebt in KorènCRM. We helpen je graag verder.


     

Waarin onderscheidt KorènCRM zich? Abonnementen + prijscomponenten (Deel 1)

Waarin onderscheidt KorènCRM zich (1).png

Hoe onderscheidt KorènCRM zich van andere ledenadministratie software? In deze 10-delige serie geven we inzicht in de unieke mix van modules een functies waarmee KorènCRM misschien wel de juiste match is voor jouw organisatie. De afzonderlijke functies zijn wellicht niet ieder uniek maar de mix aan functionaliteiten in een standaard softwarepakket is dat wel.

In dit eerste deel gaan we in op de wijze waarop abonnementen werken in KorènCRM. We lichten hierin de prijscomponenten functie uit omdat dit in de praktijk een zeer gewenste functie is voor ledenbeheer software.

Prijscomponenten
Deze functie is handig omdat je een richtprijs van een abonnement kunt instellen maar ook de bijbehorende prijscomponenten. Deze zouden bijvoorbeeld kunnen bestaan uit een special medewerkerskorting, 65+ korting of juist een toeslag voor het betalen met iDEAL, noem het maar op. Ook kun je iemand als tegemoetkoming een ad-hoc korting geven op het abonnement. Bij het toekennen van een abonnement kun je hierin zelf keuzes maken op basis van je ingestelde prijscomponenten. Het kan zijn dat een lid voor meerdere prijscomponenten in aanmerking komt. 

Voorbeeld: 

Basis abonnement: 25 euro

Prijscomponenten:
Korting incasso:  - 1 euro
Medewerkerskorting: - 3 euro
Toeslag iDEAL: + 1 euro

Voor een medewerker die via iDEAL wil betalen wordt het abonnement als volgt berekent: 25 - 3 + 1 = 23 euro.

Hier een aantal andere punten die interessant zijn voor jou als ledenorganisatie:

  • Onbeperkt abonnementen toe kennen. Je kunt zoveel abonnementen toekennen als je wilt voor verschillende groepen. 
  • Je kunt abonnementen koppelen aan aan aparte bedrijven met aparte financiële instellingen (en eigen factuurcodes en btw tarieven eventueel). Het is dus mogelijk om bijvoorbeeld meerdere gefuseerde ledenverenigingen hun eigen abonnement te laten behouden met eigen financiële instellingen. Let hierbij altijd op of je privacy verklaring hierbij voldoet en hoe dit juridisch in elkaar steekt. 
  • Je leden kunnen hun facturen betalen via incasso, iDEAL of factuur op eigen initiatief.
  • De software maakt incasso bankbestanden aan in de volgende formatten: MT940, CAMT en CAMT.053.
  • Je kunt ervoor kiezen om je debiteurenbeheer in KorènCRM te doen en herinneringen te versturen wanneer nodig. Je kunt op basis van geimporteerde bankbestanden de status van een factuur zien. 

Heb je vragen over KorènCRM? Mail dan naar info@koren.nl en we helpen je graag verder.

Servicedienst aanvraag verwerken in 3 stappen met WerktVoorMij

Als ledenorganisatie wil je je leden diensten aanbieden met korting en verzorg je wellicht ook de bemiddeling. Dat is handig voor je leden want ze kunnen op 1 plek het hele actuele servicedienst aanbod terugvinden. Dan zou het natuurlijk ook handig zijn als de diensten direct aanvraagbaar zouden zijn. Met onze gratis leden webapp WerktVoorMij kun je dit proces eenvoudigen. 

Je kunt met behulp van onze webapp WerktVoorMij een dienstaanvraag in 3 simpele stappen verwerken, de software doet de rest. Zodra iemand een een servicedienst via WerktVoorMij aanvraagt krijg je onder Actueel een melding onder submenu "App" zoals hier afgebeeld. In dit geval zijn het twee aanvragen (zie oranje vakje met aantal erin vermeld). 

Stap 1: Klik op "Servicediensten". Je krijgt vervolgens de aanvragen te zien. Klik op bewerken om de aanvraag af te gaan handelen.

servicedienst aanvragen

Stap 2: Selecteer een uitvoerder en voeg eventueel een notitie toe voor de dienstverlener. (de software houdt rekening met regio van aanvrager en uitvoerder als je dit hebt ingesteld).

ledenservice aanvraag via WerktVoorMij

Stap 3: Selecteer de standaard e-mail sjabloon voor klant en dienstverlener (optioneel) en klik op "Bemiddeling aanmaken" en ga door met volgende aanvraag (of kies ervoor om naar de bemiddeling op de relatiekaart van de aanvrager te gaan afhankelijk van je workflow).

Meer opties
Je kunt per servicedienst bepalen of de servicedienst te zien is op WerktVoorMij en ook of de service aanvraagbaar is. Zodoende kun je bepaalde servicediensten (tijdlijk) offline of niet aanvraagbaar maken.

Als je je website via onze API hebt gekoppeld aan KorènCRM werkt het hele bovenstaande proces identiek hieraan.

Reserveer je gratis ledenadministratie software

Gratis ledensoftware.png

We werken momenteel aan een nieuwe versie onze gratis ledenadministratie software Korèn Free. Er is veel vraag naar betaalbare (of gratis) leden software en veel organisaties werken met ontoereikende software of in excel met alle nadelen van dien. We gaan de nieuwe versie van Korèn Free eenvoudiger in gebruik maken zonderdat  alle handige functies verloren gaan. Wat kun je straks doen met de nieuweversie  Korèn Free? Als kleine vereniging/ledenorganisatie in ieder geval het volgende:

  1. Beheer je leden: hou NAW gegevens bij maar ook contactbeheer en interactie met je leden.
  2. Alle noodzakelijke financiële afhandeling: incasso runs, losse facturen + uitbreidbaar met iDeal en meer.
  3. Je data veilig op AVG conforme wijze
  4. Toegankelijkheid, je kunt overal bij je data mits je een internet verbinding hebt.

We beginnen straks eerst met een pilotfase, je kun bij het reserveren van je account alvast aangeven of je hieraan mee wilt doen. Je krijgt dan nog eerder beschikking over je gratis ledenbeheer software. Klik hieronder om je account te reserveren en geef direct aan of je ook aan de pilot wilt meedoen.

Voor organisaties die wat meer nodig hebben dan de gratis versie kan bieden zijn er straks ook betaalde upgrades mogelijk naar nog meer functionaliteiten.

15 Gratis online tools & tips voor ledenverenigingen (deel 2)

Gratis!.png

Eerder gaven we 15 gratis tools & tips voor verenigingen en ledenorganisaties. Hier volgt deel 2 want je wilt als ledenorganisatie besparen op onnodige kosten en er zijn hierin veel kansen voor verenigingen met een laag budget.

#1 Project management tool
Freedcamp is een project amangement tool waarmee je kunt samenwerken in groepen en je projecten goed kunt monitoren. Je kunt taken toewijzen aan specfieke groep(sleden) en daarin subtaken. Je kunt je persoonlijke to do list er ook nog eens in kwijt en de Kanban feature waarmee je makkelijk taken kunt verplaatsen door ze te slepen is heel intuïtief. Monday is een concurrent die je ook gratis kunt gebruiken.

#2 Ledenapp
Maak gebruik van onze gratis ledenapp WerktVoorMij. Je leden kunnen je werk uit handen nemen als je gebruik maakt van deze webapp waarmee leden bijv. hun NAW gegevens zelf kunnen wijzigen. De webapp is gekoppeld aan KorènCRM met ledenadministratie (tot 500 relaties gratis), vraag de gratis variant inclusief webapp hier aan.
Let op: we ontwikkelen momenteel een nieuwe versie en daarom geven we op dit moment geen nieuwe omgevingen uit. Wel kun je alvast een nieuwe omgeving reserveren, dan krijg je bericht als deze beschikbaar is.

#3 Gratis foto's
Wij zijn groot fan van Unsplash! Hier kun je uit een grote database gratis foto's van hoge kwaliteit kiezen voor bijv. je website, brochure of sociale media. Je mag de plaatjes zelf aanpassen en voorzien van bijv, tekst of ze photoshoppen ook voor commercieel doeleinden. Je hoeft de maker niet te vermelden al zal dit wel gewaardeerd worden. 

#4 Video's draaien
Iedereen maakt het mee. Je wilt een video van je laatste uitje afspelen via je laptop of PC en de videospeler werkt niet of geeft een foutmelding. VLC player is naar onze mening de beste videospeler die de minste problemen geeft. Het draait alle soorten mediabestanden af die je wilt. Download het hier

#5 Foto's editten
Je kunt gebruikmaken van GIMP om je foto's te editten als je geen budget hebt voor Photoshop. Het is niet de meest eenvoudige software om te gebruiken dus je zult er eerst aan moeten wennen. De interface is wat onoverzichtelijk maar het heeft wel veel aan functionaliteit te bieden.

#6 Gebruik een wachtwoord onthouder
Als je gebruik maakt van verschillende online tools voor je vereniging dan kan het zijn dat je veel verschillende wachtwoorden moet onthouden. LastPass is misschien wel een uitkomst voor je in dat geval. Zo hoef je al je wachtwoorden zelf niet meer te onthouden, dat doet LastPass voor je!

#7 Gratis SSL certificaat

Is je website nog niet Https beveiligd? Onderneem dan nu actie. Zeker als je een website hebt waarop leden of bezoekers (persoonlijke) informatie kunnen invoeren. Zonder beveiliging kan iedereen met kennis van zaken gewoon meelezen en is er sprake van een datalek, en dat wil je niet op je geweten hebben. Het is tegenwoordig zelfs mogelijk om een gratis SSL certificaat te verkrijgen bij bijvoorbeeld Let's Encrypt. 

#8 Hacker proof wachtwoorden
Je kunt nog zulke goede anti virus software en andere beveiligingsmaatregelen hebben maar als je slechte wachtwoorden gebruikt dan is het een kwestie van tijd tot een hacker bij je gegevens kan. Lees de blog en test je wachtwoord hier.

#9 Scanner in je broekzak
Met Camscanner kun je heel eenvoudig met je mobiele telefoon documenten inscannen en in verschillende formats (bijv. pdf of png) kunt versturen. Het werkt verbazingwekkend goed en je kunt overal ter plekke iets inscannen en bijv. een document direct delen via je online kanalen.

#10 Grote bestanden verkleinen
7-Zip is een handige tool voor het comprimeren van archiefbestanden oftwel "zippen". Dat is handig als je grote bestanden wilt versturen. Behalve comprimeren met .zip, zijn er ook alternatieve bestanden mogelijk zoals .rar en .arj. Vergeet niet om je bestanden wel via een veilig medium aan te leveren indien de bestanden gevoelige gegevens bevatten (nee email is niet veilig).

#11 Sociale media centraal beheren
Als moderne ledenorganisatie is het onontkoombaar om geen sociale media te gebruiken. Als je goed overzicht wilt bewaren over al deze kanalen en/of tijd wilt besparen en vanaf 1 plek berichten wilt versturen dan kun je gebruikmaken van een sociale media hub zoals Buffer. Hiermee kun je gratis starten met een beperkt aantal geplande berichten op je sociale media kanalen. Een ander alternatief hiervoor is Social Oomph.

#12 Screen capture
Het kan soms handig zijn om een proces op je computerscherm op te nemen bijvoorbeeld als tutorial in het gebruik van je softwarepakket of je website. Hiermee kunnen andere gebruikers zien hoe je een een proces uitvoert. Een gratis programma hiervoor is bijvoorbeeld Open Broadcaster Software (OBS).

#13 Icoontjes in je eigen huisstijl
Met Iconion verander je iconen in je eigen huisstijl. Dat kan heel handig zijn voor je eigen website of het nu gaat om de facebook of twitter iconen daarop.

#14 Gratis website
Er zijn verschillende online tools om een eigen gratis website aan te maken. JouwWeb is een Nederlands alternatief hierin waarmee je gratis een website kunt creëren.  

#15 Gratis webshop
Met JouwWeb kun je ook een gratis webshop aanmaken maar een alternatief hiervoor is Simple Site. Voeg producten, omschrijvingen en betaalwijzes hier heel simpel mee toe. 
 

5 redenen om je ledenadministratie online te voeren

online ledenbeheer software saas

Het is belangrijk om je ledenbeheer online doen met een SaaS programma of tenminste je Excel documenten via een cloud dienst (bijv. google drive) beheren. 

1. Toegankelijkheid

Overal en ten alle tijden toegang tot je documenten hebben. Laptop thuis vergeten is geen probleem. Dan log je gewoon ergens anders in en presto: je kunt gewoon doorwerken. Zolang je een internet verbinding hebt zit je goed!

2. Back ups

Iedereen kent het, of je hebt het meegemaakt of iemand die je kent is het overkomen. Je hebt iets opgeslagen op je harde schijf en je computer crasht. Je bent alles kwijt! Dit probleem bestaat niet als je in de cloud werkt want alles is in de cloud opgeslagen. Hooguit hetgeen waar je net mee bezig was kun je kwijt zijn. Al zou dit de enige reden zijn om online te werken het de moeite waard zijn! 

3. Samenwerken

In hetzelfde systeem tegelijkertijd werken en collaboratief relaites, documenten en meer bewerken. Dat is wat anders dan "stuur mij deze files dan bewerk ik ze en stuur ik ze terug". Dat wil je jezelf en niemand anders meer aan doen toch?

4. Wijzigingen bewaren

Met adequate leden software is er een mutatielog beschikbaar waarmee je wijzigingen in NAW gegevens kunt terugzien. Ook kun je dan zien wanneer er wijziging is gemaakt en door wie.

5. Download gratis onze gratis online tips voor ledenorganisaties en verenigingen door hieronder te klikken!