Het is niet erg om mooi te zijn

In de nieuwe versie van KorenCRM, versie 4.0 Refresh, hebben we een complete restyling van de software uitgevoerd. Naast het design, kleuren, font en menuindeling zijn ook de icoontjes op buttons veranderd. Voor een deel is alleen het design van de icoontjes veranderd. Een aantal algemeen bekende icoontjes zoals de "i" voor informatie en de vraagteken hebben we bijvoorbeeld behouden (uiteraard in onze eigen stijl) omdat wat goed en duidelijk is niet veranderd hoeven te worden. 

Bij een aantal andere icoontjes hebben de symbolen geheel of gedeeltelijk gewijzigd. Het kruisje had in de software bijvoorbeeld een dubbele functie. In sommige delen van de software werd het gebruikt om iets te verwijderen maar in andere delen werd het ook als "reset" button gebruikt. De "u-pijl bocht" (geheel links in het plaatje hierboven) is nu toegevoegd als "reset" knop waarbij invoervelden bijvoorbeeld leeg gemaakt kunnen worden. 
 

Minder statisch

Omdat de buttons in het nieuwe design van KorènCRM geen omlijning hebben waren we genoodzaakt om de relatieselectiebutton (derde van links) te wijzigen om consequent te blijven. Drie zwevende puntjes zonder omlijning bleek heel verwarrend en niet goed zichtbaar te zijn in de software. Daarom hebben we een pijl toegevoegd. We vinden dit een hele verbetering t.o.v. de oude button qua stijl maar ook functieaanduiding. Het is nu meer een zoekactie en minder statisch. 

Het icoontje om documenten (Zoals managementrapportages, brieven, facturen enz.) te downloaden hebben we vervangen van het klassieke "opslaan" icoontje naar het veelgebruikte "download" icoontje (zie icoontje vierde van links). Dit is ook een betere aanduiding voor wat voor functie deze knop in de software heeft. Het gaat hier namelijk om het downloaden van documenten uit de CRM en niet om het opslaan van data in de CRM. Dat gebeurt nu doormiddelen van een knop met "Opslaan" erop.  We hebben de floppy voor het bewaren van content in de tekst editor wel behouden omdat dit binnen die setting logisch en universeel is.

Onze gebruikers hebben allemaal informatie bij de hand waarin alle wijzigingen in de software staan. Ze hebben dit allemaal per mail ontvangen maar uiteraard staat dit allemaal uitgebreid in de "Help" in de software.